فلاح علي كرسي العرش

٢٠٠٦/٠٧/٠١

إزاي ممكن تكون عريس\عروسة؟

نط السؤال في دماغي مرة واحدة خير اللهم اجعله خير
:كانت الإجابات كالتالي:بالنسبة للرجال والاولاد
راجل عجوز:عايزنا نرجع زي زمان...مفيش حاجة بعيدة علي ربنا
شاب عنده 25سنة:ب150الف جنيه....يعني شكلها كده مفيهاش جواز
عيل صغير في أولي ابتدائي:كمان أربع سنين ...اهو يدوب تكون خلصت ابتدائي
مش شاب قوي عنده 45سنة:ياسلام حباية أصلية وليلة خميس.....ومالك كده بتتكلم زي ما تكون بتحلم
:اما السيدات والآنسات فكانت الإجابات كالتالي اعفوني من تحديد السن
انا عارفة الشبان اتعموا ليه....المشكلة انهم مفتحين-
ربنا يبعت.....آمين يارب-
ياخويا ايدي علي كتفك.......لا والله انا كتفي مشغول-
ابقي قابلني ......طب ليه التشاؤم-
بلا نيلة هي المشرحة ناقصة قتلا...مدوباهم اتنين-
ملحوظة:بعض هذه الاجابات حقيقية وبعضها تخريفية
ملحوظة2:اللي عنده اجابات تانية ياريت يضيفها وعقبال حداكم وزغروته ياحبايب والف مبروك ياام اشرف

12 تعليقات:

At ٢/٧/٠٦ ١٢:٥٨ ص, Blogger shababik said...

أم مين يا أخويا؟

 
At ٢/٧/٠٦ ٢:١٨ ص, Blogger change destiny said...

ههههههه


من كام يوم و بدون أي مقدمات لقيت واحد صاحبي ( مش بنحب بعض ولا حاجة ) بيقولي : تعرفي انا اخر مرة حسبتها لقيت اني عشان أتجوز عايز خمسمية الف جنيه
مية الف أشتري عروسة
و مية الف أشتري شقة
و مية الف أشتري عفش
و مية أعمل فرح
و مية الف مش فاكر كنت قايل حعمل بيه ايه

قلتله أكيد شهر العسل الوحيد في جوازتك

و قعدنا نضحك

 
At ٢/٧/٠٦ ١٢:١٥ م, Blogger غادة الكاميليا said...

لو بطلنا نحلم نموت
...............
إحدى الاجابات

 
At ٢/٧/٠٦ ١٢:٢١ م, Blogger سابرينا said...

اية الأجابات
الرائعة دية

 
At ٢/٧/٠٦ ٤:١٣ م, Anonymous غير معرف said...

الإسلام يا ابنى
الإسلام هو الحل
;-)

 
At ٣/٧/٠٦ ٣:٥٨ ص, Blogger Nouran said...

او اقولك حاجة ع راي احمد-صديق الطفولة بتاعي- قالي
بصي يا نوران انت شكلك كده هتقعدي كتير خليكي في التعليم احسن
قلتله ماشي يا احمد اخش كليه واقعد اعمل دراسات لحد ما يجي ابن الحلال
ضحك بخبث واكيد عرفت هو قال ايه:(

واشمعنى ام اشرف يعني اخلي جدتي تزغرت:)
وحلوة كتفي مشغول دي

 
At ٤/٧/٠٦ ٥:٠٨ م, Blogger هوميروس said...

شبابيك:ام اشرف في اعتراض ولا حاجة
changedenisty:حلو التنويه اللي في الاول ده "مش بنحب بعض ولا حاجة"اصل الناس بقي مخها غريب....بس قوليلي بجد مفيش اي حاجة خالص؟
غادة الكاميليا:خايف عليكي لما تصحي
صابرينا:ربنا يكرمك بس كنت عايز اعرف اجابتك
فنجان قهوة:انتي شكلك كده تبعهم عموما الاسلام هو الحل بس مين يطبق
فيولينا:مرحبا هعرفك اكيد بس كده زدنا واحد والاجابه بتاعت انا لسه صغيرة دي لحد امتي بالظبط؟
نوران:انا موافق ان اي حد يزغرد انشالله انا بس المهم انه يحصل
ابراهيم:انت كمان ياهيمه عوضنا علي الله
شغف:عشان ما تبقيش تغيبي تاني وعموما كلهم بيقولوا كده في الاول بعد كده الشبكه والشقة والفرح والجهاز وكل عام وانتم بخير

 
At ٥/٧/٠٦ ٦:١٦ ص, Blogger houda said...

ههههههههههههههههههههه
مدوباهم اتنين

عجبني البوست والله برافوووووو

 
At ٥/٧/٠٦ ٧:٤٢ م, Blogger Nouran said...

ممكن اسالك سؤال غريب ؟؟
هو الاسبوع ده عيد ميلادك
اصلي لما دخلت عليك من ع البروفيل كان السن 21
وبعدين النهارده لقيته22
ولا انا بيتهيألي ؟
:)

 
At ٥/٧/٠٦ ٨:٠٤ م, Blogger Nouran said...

لو كان عيد ميلادك يبقى كل سنة وانت طيب يا باشا ولو كان بياهيألي برضه كل سنة وانت طيب :)

 
At ٦/٧/٠٦ ١:٤٢ م, Blogger هوميروس said...

شغف
اعتقد ان ده اسلوب تفكير نظري مثالي بحت ولكن ما دمتي مقتنعة بيه وشايفة انك تقدري تطبقيه فلكي كل الاحترام اما بالنسمة للفنان الخالد فهو خالد بشغله الاولاني انما اللي بعد كده فتخريف
صديقة كل الاطفال
منورة المدونة ومياريت ما تبقاش آخر مرة
نوران
والله انتي من الناس القليلين اللي قالوا لي كل سنة وانت طيب وعموما انا عيد ميلادي كان يوم الاتنين وبكده فانا بقولك وانتي طيبة وفيكي الخير

 
At ٨/٨/٠٦ ٢:٠٣ ص, Blogger منظور شامل للحياة السعيده said...

لو حسيت انك خلاص مش عاوز تبقى وحيد تاني و لا لحظه في عمرك (افتكر ان ده دايما مش حاجه وحشه)

 

إرسال تعليق

<< Home