فلاح علي كرسي العرش

٢٠٠٦/٠٥/٢٣

سؤال

هي قالت اني بقول علي نفسي اني كئيب معرفش ان كنت قلت عن نفسي كده مرة او لا مش فاكر
بس دايما انا بحاول أخبي كآبتي
المهم انا مش هرقم الاسباب لاني مش هدور عليها
ريحة البن المحمص المصحون اللي (اجمل من اي ريحة تانية)وياسلام لو تكون الصبح
محمود وليلي لما بيقولوا لي ياخالو
امي لما بتصحيني من النوم
ابويا لما اخليه يضحك من قلبه
اختي الصغيرة لما اتخانق معاها
اني اصحي بدري واقعد فوق السطح
صيد السمك الصبح بدري
النوم بعد يوم مرهق
عينين ماري جارتنا اللي كلها شقاوة
البنت اللي بستني دايما انها تقولي بحبك
اني العب كورة مع زمايلي في ثانوي
الرُّقاق
اني اسمع نكته جديدة حلوة
اني اقرا لعفيفي مطر واستمتع من غير ما احاول افهم
يوم قطف العسل
اني احس ان ربنا راضي عني
-اني اكتب قصيدة اكون حاسسها مش مشكلة تكون حلوة او وحشة- من وجهة نظر الناس طبعا
عينين مني اللي ما فيش اصفي من خضارها
طيبة سماح
صوت منير
المسلسل الكوري(جوهرة في القصر)و
فيلم الكيف
المسقعة جيدة الصنع
بكره الموت حبي للحياة مرتبط بكرهي للموت وزي ما بيقول درويش واكره موتي لاني اذا مت اخجل من دمع امي
بعض الناس اللي في فيها
احمد اللي بيفهمني من غير ما اتكلم واللي بحس ان هو ضميري الغلس
محمود الطاهر اللي مفيش اطهر منه
عوليس اللي بيخاف علي زي اخويا الكبير(انا ماليش اخوات صبيان)غيره
محمد عزت اللي بقدر افتح قلبي معاه من غير خوف
صابر الرايق اللي بيحسسني ان ما فيش اي حاجة في الدنيا تستاهل توتر
اسلام ابن خالتي اللي عمره ما عمل حاجة غصب عنه
الاربعة اللي عايزهم يجاوبوا علي السؤال

11 تعليقات:

At ٢٨/٥/٠٦ ٤:٤٩ ص, Blogger أجدع واحد في الشارع said...

احسن حاجه انك ما تدورش على السباب عشان دى حاجه واحشه اوى
والبست ده جميل جدا

 
At ٢٨/٥/٠٦ ٦:٣٦ م, Blogger Tamer Nabil Moussa said...

رضا الله علينا ياخذ بالانسان الى السعادة

بوست جميل

ربنا يوفقك

 
At ٢٨/٥/٠٦ ٩:٥٢ م, Blogger Ahmed Shokeir said...

انت بتشوف المسلسل الكوري ده فين يالورد ؟
وبعدين ماتستناش الحب لازم تدور عليه ، الحب زي حاجات كتير ينتزع ولايمنح

 
At ٢٨/٥/٠٦ ١٠:٠٦ م, Blogger شغف said...

امممممممممممممم........ المسقعة ... هوه انت كمان عندك الداء ده زي حالاتنا؟

وايه حكاية أختك الصغيرة اللي بتتخانق معاها دي؟
هي فوضى؟ انت نسيت ان احنا هنا ولا ايه؟
هانعمل تكاتل عليك ونبعت كلامك لمجلس الأمن و للمُلل المتحدة

 
At ٢٨/٥/٠٦ ١٠:٥٧ م, Blogger عوليس said...

مش عارف اقولك ايه اللسان ساعات مش بيطاوع الواحد انه يعرف الناس اد ايه بيحبهم
بس انا حبيت اعرفك انى قريت البوست وبس

 
At ٣٠/٥/٠٦ ١:٥٨ م, Anonymous غير معرف said...

ايه ده؟
انت ليك فى البن يا هوميروس افندى؟
انا كنت فاكراك من اللى بيحافظوا على صحتهم
ايه يا عم الرواقان ده ؟

 
At ٣١/٥/٠٦ ٤:٢٦ ص, Blogger غادة الكاميليا said...

المسلسل الكوري جوهرة في القصر
تصدق بالله انت دماغك دي عاليه أوي
حلو أوي التلقائيه في الإجابات
أنا مبحبش التصنع وانت متصنعتش حاجه علشان كده الواحد بقرأ البوست كأنه بيسمعك

 
At ٣١/٥/٠٦ ٤:٤٦ م, Blogger change destiny said...

لم تكن كاملة الجمال فبها من الوحشية الكثير لكن انعكاس حبها في كلماتك يزيدها جمال

 
At ٣١/٥/٠٦ ٩:٢٨ م, Blogger هوميروس said...

ابن الشارع:انت اللي جميل
تامر:ربنا يخليك ليا انت عارف دعواتك دي اللي مخلياني عايش لغاية دلوقتي
أحمد شقير:المسلسل بيجي علي القناة التانية الساعة 8.40ايام الاحد والاتنين والاربع والجمعة بتوحشني والله
شغف:انتي هتهيجي الجماهير علي ولا ايه
عوليس:القلوب عند بعضيها ومسيرها تروق وتحلي
فنجان قهوة:انا مش عارف ازاي انا معرفتكيش حكاية البن دي من زمان سامحيني المرة دي
غادة الكاميليا :اللهم احفظك زخرا لنا
changedenisty:زي ما قلتلك مرة دايما تعليقك مختلف

 
At ٤/٦/٠٦ ٦:١٧ م, Blogger mindonna said...

جميلة الحاجات اللي بتحسسك بالسعادة يا هوميرووس

انا نفسي حسيت بالسعادة :)

 
At ١٢/٦/٠٦ ٨:٥٢ م, Blogger هوميروس said...

ميندونا :هي جميلة بس ما بتحصلش كتير

 

إرسال تعليق

<< Home