فلاح علي كرسي العرش

٢٠٠٧/٠٣/٢١

عنهن3

يحكي أبي دوما عنهم وأتوق كل ليله لحكاياه
يتسربن كل ليله الي فراشي يدخلن تحت غطائي الشتائي
يعبثن في قدمي يقشعر بدني احاول ان اختبئ في بحيرة النوم حتي انجح
كل ليلة حكايه تختلف عن الأخري عن تلك التي تسكن الساقيه وعن أخري في جوف شجرة الجميز وعن ثالثه عند بوابة البحر شوق يأخذني يوم بعد يوم إلي تلك المخلوقات الخفيه
الجنيات
كنت أخشي السير خلف دارنا وكذلك أخشي السير في غيطان الذرة "اوعي عبد الدرة هيخطفك" يختلف الاسم باختلاف المكان لكني بقدر ذلك الخوف اشعر برغبه شديده في المواجهة
أخيرا تتفجر في الشجاعة حتي اقرر أن أذهب اليهن طالما لا يأتين أذهب إلي شجرة الجميز ثم الي بوابه البحر ثم الي الساقيه فلا يخرجن لي اجلس ساعات فوق سطح الدار أحاول أن استدعيهن استعير كتب السحر من بعض الأصدقاء لأعرف المزيد عنهن عن أسمائهن طرق استدعائهن فلا يفلح شئ
لكن من يدري ربما ياتي الوقت المناسب

9 تعليقات:

At ٢٢/٣/٠٧ ١٠:٥٥ ص, Blogger محمد عبد الغفار said...

انهن لا يخرجن لمن يبحث عنهن ابداً

 
At ٢٢/٣/٠٧ ٩:٣٥ م, Blogger بياترتس said...

طيب سمعت عن النداهه،على فكره دى بتطلع من البحيره وتنادى عليك بليل
أنا سمعتها كتير
انت سمعتها
ههههههههههههههه

 
At ٢٢/٣/٠٧ ١٠:٣٢ م, Blogger 21arestoo said...

ربنا معاك يا سيدي
وفي رواية اخرى
ربنا يشفيك يا سيدي

 
At ٢٢/٣/٠٧ ١٠:٥٠ م, Blogger عين ضيقة said...

دوّر دوّر

ماشى يادكتور

ربنا معاك

 
At ٢٤/٣/٠٧ ١:٤٨ ص, Blogger كرانيش said...

شكلك هتتعب قوى يابنى فى حياتك
ربنا معاك وتلاقيهم
ولا اقولك طب ماتدور عليها يمكن مستخبيه فى شكل بنت جميله من الانس

 
At ٢٦/٣/٠٧ ٣:٥٣ م, Blogger tearwhispers said...

المثل بيقول اللى يخاف من العفريت يطلع له
و اللى يدور عليه طبعا عمره ميلقاه شكلك هتدور كتييييييييييييير

 
At ٢٧/٣/٠٧ ٣:٠٩ م, Blogger هوميروس said...

محمد
ما هي دي المصيبه

بياتريس
سمعتها كتيييييييييييييييييييير بس عمري ما شفتها


ارسطو
تكرم سيدي


عين ضيقة
لا انا قاعد شوية


كرانيش
وليه لا


دموع وهمسات
طيب ما انا كنت خايف الاول وما حصلش حاجه برضه

 
At ٢٨/٣/٠٧ ٣:٣٩ ص, Blogger كائن العزلة الكئيب said...

فلتبقى هدا الهومو الدى ينتظر جنيات تأتى من عالم بعيد
...........................................................البعيد أفضل
أنا انتظرك هناك

 
At ١/٤/٠٧ ٤:٥٦ م, Blogger هوميروس said...

كائن العزلة
اذن فليكن موعدنا علي حافة مملكة الانس

 

إرسال تعليق

<< Home