فلاح علي كرسي العرش

٢٠٠٧/٠٣/١١

خمس حاجات مستخبيه

في البدايه أشكر شغف علي التاج وأستاذن كائن العزله الكئيب في اختلاس اسلوبه في الرد
1ولد وحيد
تسعة اشهر في رحم أمي لم تكن كافية كي أخرج لذلك العالم الجديد
فمكثت في رحم الدار ست سنوات اخري
فقط اكتفي بالمشاهدة. مشاهدة كل ما حولي
تقول أمي"انت اتأخرت في الكلام كتير اتكلمت وانت عندك تلات سنين بس مشيت بسرعه وانت عندك شهور"ربما كنت استخدم وسيلة الحركه عندي وهي قدماي في حصاد مزيد من المشاهدات أروح هنا وهناك ولا أتحدث أو حتي أحاول. فقط أشاهد ربما يولد ضجيج داخلي لكن لا يسمعه غيري
كانت متعتي الكبري أن تجلس إحدي أخواتي معي في الفرنده حتي أشاهد مزيد من العابرين تنهال علي أختي تلك أو أمي أيا كان من يجلس معي -الدعوات والسلامات كأني قديس قد خرج من محرابه للمرة الأولي-
لم يكن لي اخوة ذكور فانا وحيد لكن لا بأس فهناك ابن خالتي دائم الشجار معي ولا يتعدي الشجاربيننا بعض الكلمات الخارجه مثل
يا"حمار"أو يا"معفن"لينتصر فينا من يحفظ قاموس اكبر من الكلمات "القبيحه "أمثال الكلمات السابقه
ليكون ابن خالتي هو أول شخص أحمل له بعض الضغينه لتبدأ بقعة سوداء صغيرة مع مرور الزمن تتكون في صدري ربما اصبحت الآن هي السواد الأعظم

5 تعليقات:

At ١٢/٣/٠٧ ١٢:٢٣ ص, Blogger كرانيش said...

e

 
At ١٢/٣/٠٧ ١٢:٢٦ ص, Blogger كرانيش said...

على فكره ده شىء متهيالى عادى
المشاعر بتبتدى تتكون عند البنيئادم فى مراحل سنينه الاولى
بس مش احتمال تكون ظالمه؟؟
بعدين ايه حكايه السواد الاعظم دى؟؟؟
انا مش فهماها ممكن توضح؟؟

 
At ١٧/٣/٠٧ ١:٤٢ ص, Blogger كائن العزلة الكئيب said...

كويس أن أنت أتكلمت فى الأخر ( تلات سنين يا مفترى ) المهم الولد الوحيد جواك و لا مات
نصيحة حافظ عليه هو اللى هيبقى لك

 
At ١٧/٣/٠٧ ٧:٥٥ م, Blogger هوميروس said...

كرانيش
لما كبرت شويه كنت بحب ابن خالتي ده اوي
انما ساعة الحكايه دي كان اكتر بني ادم بكرهه
والسواد الاعظم دي يعني اصبحت الجزء الأكبر بس مش بالنسبه له اكيد


كائن العزله
الولد الوحيد انت مش واخد بالك ولا ايه
ومالوا تلات سنين من غير كلام انا بعوضهم دلوقتي

 
At ١٧/٤/٠٧ ٢:٢٢ م, Blogger هوميروس said...

@

 

إرسال تعليق

<< Home